dilluns, 1 d’octubre del 2012

Canvi de paradigma


Intento dir quatre coses sobre la sofistica a classe i faig la necessària contextualització històrica. Ningú no sap res de les guerres mèdiques, ni del peloponesi (tampoc els que fan grec i ho estudien a cultura grega).  Molt bona part ha vist 300, però no se n’adonen de la relació. El canvi em sorprèn perquè la meva generació encara va utilitzar el cine per aprendre sobre moltes coses (no valorem, és clar, la qualitat de l’aprenentatge). Pels meus alumnes no és possible perquè el tancament categorial és absolut. El cinema és evasió i no té cap correspondència amb la realitat. Una pena perquè, comptat i debatut, trobo que barrejar és ben interessant.

1 comentari:

  1. El problema de 300 és que els nanos d'aquesta edat no es fixen en l'argument si no en els efectes especials i les lluites, i no se n'adonen de res. També és un defecte del cinema actual, que es fixa en les formes i no en el fons.

    ResponElimina